Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.

Rozumím
mail info@adacpneu.cz

Košík  

Žádné produkty

0 Kč Poštovné
0 Kč Celkem

Objednávka

hr
Konfigurátor

Kategorie produktů

Proč si vybrat nákup právě u nás?

ikona
Doba doručení
od 1 do 7 dnů
ikona
Možnost osobního odběru
ikona
Ověřený prodejce s referencemi zákazníků
ikona
Komfortní konfigurátor disků
ikona
Velký výběr pneumatik

V létě na vozovky zimní pneumatiky nepatří! Zvyšují spotřebu, ale především hůř brzdí!

Napsal: admin | 23. června 2017

Motoristé často chtějí za každou cenu ušetřit, a proto dosluhující zimní pneumatiky přes letní sezónu tzv. „dojíždí“. Neuvědomují si však, že šetří na nesprávném místě! Zvyšují spotřebu paliva vozu a z hlediska bezpečnosti zbytečně riskují!

 

Velkou roli hraje materiál

Velký význam má materiál, ze kterého se pneumatiky vyrábí. V zimě na sněhu a náledí je zapotřebí docílit jiných vlastností než na letním rozpáleném asfaltu. Zimní pneumatiky jsou kvůli nutnosti větší přilnavosti k vozovce vyráběné z měkčí směsi než letní pneumatiky. Tyto vlastnosti však nejsou na sluncem ohřátém asfaltu vhodné.

 

Zvýšená spotřeba paliva vozu

Zimní pneumatiky obsahují ve směsi gumy více siliky, aby byly k vozovce přilnavější. Jedná se o speciálně upravený kysličník křemičitý, který se přidává do běhounových směsí. Zimní pneumatiky se tak v létě na ohřátém asfaltu přilepí a trhají se. Následkem toho se zvyšuje i spotřeba paliva o 10 až 15%.

 

Brzdná dráha je mnohem delší

Používáním zimních pneumatik v letních měsících dochází k významnému prodloužení brzdné dráhy a to dokonce až o 45 % na mokru a o 10 % na suchu. Rovněž dochází ke snížení přilnavosti v zatáčkách na mokru až o 12% a snížení odolnosti vůči podélnému aquaplaningu až o 20 %. 

 

Jak je to s dezénem?

Zatímco zimní pneumatiky musí mít hloubku dezénu 4 milimetry, v létě stačí pro jízdu hloubka vzorku jen 1,6 milimetru. Odborníci však považují letní jízdu za bezpečnou, pokud mají pneumatiky hloubku dezénu více než 2 milimetry. Je dobré na to pamatovat a pravidelně vzorek na pneumatikách a jeho hloubku kontrolovat

 

Pro úplnost ještě dodáváme, že zimní pneumatiky mají na letní vozovce navíc:

- zhoršenou stabilitu ve vysokých rychlostech a zatáčkách, 

- zvýšený valivý odpor a hlučnost,

- zvýšené opotřebení běhounu o cca 20%.

Sečteno, podtrženo, zimní pneumatiky na letní vozovky prostě nepatří!